پرسشنامه مشغولیت تحصیلی SEI سالملا آرو و آپادایا ( ۲۰۱۲ )

پرسشنامه مشغولیت تحصیلی SEI سالملا آرو و آپادایا ( ۲۰۱۲ )

مشغولیت تحصیلی به کمک انرژی، تعهد نسبت به تکالیف درسی و احساس دلبستگی نسبت به این تکالیف توصیف می شود. انرژی در این بافت به یک رویکرد مثبت نسبت به تکالیف تحصیلی، تعهد به یک نگرش شناختی مثبت نسبت به تکالیف و معنادار ارزیابی کردن این تکالیف و در نهایت، شیفتگی به تمرکز کامل در مطالعه و عدم آگاهی از گذشت زمان اشاره میکند. (عبدالله پور و شکری ، ۱۳۹۴).

ویژگی های فنی فهرست مشغولیت تحصیلی فقط در مطالعۀ سالملا آرو و آپادایا( ۲۰۱۲ ) گزارش شده است. در مطالعۀ سالملا آرو و آپادایا ( ۲۰۱۲ ) که با هدف تحلیل روان سنجی فهرست مشغولیت تحصیلی در بین گروهی از مشارکت کنندگان در دو ردیف سنی نوجوانی اولیه و ثانویه انجام شد، نتایج روش آماری تحلیل عاملی تاییدی فهرست مشغولیت تحصیلی در گروه سنی نوجوانی اولیه از ساختار تک عاملی SEI و در گروه سنی نوجوانی ثانویه از ساختار سه عاملی SEI شامل انرژی، تعهد نسبت به تکالیف درسی و شیفتگی (دلبستگی) به تکالیف درسی به  طور تجربی حمایت کرد.

پرسشنامه سالملا آرو و آپادایا ( ۲۰۱۲ )  دارای ۹ عبارت است وسه بعد شامل انرژی، تعهد و شیفتگی (دلبستگی)  را اندازه می گیرد.

همراه با۴ مقاله مرتبط رایگان

این ین پرسشنامه دارای روایی و پایایی و روش نمره گذاری است و در قالب نرم افزار ورد نوشته شده و قابل ویرایش است.

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

برای دسترسی به مطالب جالب در مورد موفقیت در زندگی و کسب و کار روش تحقیق، SPSS، انواع پرسشنامه و همچنین آگاهی از به روز شدن سایت در کانال تلگرامی ما عضو شوید.

کانال تلگرام