پرسشنامه زمینه های توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات روستا

پرسشنامه زمینه های توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات روستا

مطابق ارزیابی های انجام گرفته، آمادگی کشورها جهت دستیابی به قابلیت های فناوری اطلاعات و ارتباطات و تاثیرات مثبت آن تا حد زیادی به شرایط محیطی، فنی، انسانی، اجتماعی، اقتصادی و جغرافیایی جوامع وابسته می باشد (World Bank, 2005). بنابراین می توان گفت، وجود زمینه های فردی، اقتصادی، اجتماعی و محیطی می تواند روند توسعه فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی را در نواحی روستایی تسهیل بخشد (فراهانی و همکاران، ۱۳۹۱).

فناوری اطلاعات و ارتباطات مجموعه ای از سخت افزار، نرم افزار و فکر می باشد که گردش و بهره برداری از اطلاعات را امکان پذیر می سازد (pahjola, 2002, 21). مفهوم فناوری اطلاعات و ارتباطات از تعامل سه بخش رایانه، اطلاعات و ارتباطات مخابراتی حاصل می شود (Alexandru,2006,2). فناوری اطلاعات و ارتباطات، بدون شک تحولات گسترده ای را در تمامی عرصه های اجتماعی و اقتصادی بشریت به دنبال داشته و تأثیر آن بر جوامع بشری به گونه ای است که جهان امروز به سرعت در حال تبدیل شدن به یک جامعه اطلاعاتی است، جامعه ای که در آن دانایی و میزان دسترسی و استفاده مفید از دانش، دارای نقش محوری و تعیین کننده است (فراهانی و همکاران، ۱۳۹۱).

هدف پرسشنامه زمینه های توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات ارزیابی زمینه های توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات از ابعاد مختلف (فردی، اجتماعی، اقتصادی، زیرساختی) است و از ۳۷ گویه و ۴ خرده مقیاس فردی (۱۰ سوال)، اقتصادی (۱۰ سوال)، اجتماعی (۱۰ سوال) و زیرساختی (۷ سوال) تشکیل شده است که به منظور ارزیابی زمینه های توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در روستا  بکار می رود.

این پرسشنامه دارای روایی و پایایی و روش نمره گذاری و کلید تصحیح جواب ها و در قالب نرم افزار ورد نوشته شده و قابل ویرایش است.

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

برای دسترسی به مطالب جالب در مورد موفقیت در زندگی و کسب و کار روش تحقیق، SPSS، انواع پرسشنامه و همچنین آگاهی از به روز شدن سایت در کانال تلگرامی ما عضو شوید.

کانال تلگرام