پرسشنامه رفتار کاریابی

پرسشنامه رفتار کاریابی

هر یک از ما با استعدادی منحصربه‌فرد و نبوغی ذاتی به دنیا می‌آییم.  نتایج بعضی از پژوهش ها نشان داده  که فقط ۲% از افراد بزرگ‌سال قادر به شکوفایی نبوغ ذاتی خود می‌شوند. یکی از دلایل این مسئله ناتوانی در شناسایی استعدادهای افراد است. خودشناسی چیزی نیست که در مدرسه آموخته شود و ما معمولاً هیچ‌وقت یاد نمی‌گیریم که خودمان و استعدادهایمان را بشناسیم. استعدادها و توانایی‌های درونی‌مان بزرگ‌ترین موهبتی است که به ما عطا شده و کشف و شکوفایی آنها می‌تواند به زندگی غنی‌تر، شادتر و خلاقانه‌تر و ثروتمندانه‌تر منجر شود. در دنیای فعالیت و کار افرادی را که مشاهده می کنیم که ظاهراً مشابه هم هستند امّا بعضی از افراد به راحتی و سریع شغل مورد نظر خود را پیدا می کنند ولی بعضی بر عکس یا شغل علاقه خود را پیدا نمی کنند یا تاآخر عمر کاری را انجام می دهند که از آن متنفرند!

پرسشنامه رفتار کاریابی توسط عابدی و صالحی( ۱۳۸۴) ساخته شده است و شامل ۱۹ سوال  است و انواع فعالیت های کاریابی اعم از مراجعه به مراکز، تهیه کارنامه، مصاحبه، مطالعه، مشورت و مراجعه به اینترنت و فعالیت هایی از این قبیل را اندازه گیری می کند.

به همراه ۴ مقاله مرتبط رایگان

 این پرسشنامه دارای روایی و پایایی و روش نمره گذاری مشخص و در قالب نرم افزار ورد نوشته شده و قابل ویرایش است.

این پرسشنامه دارای روایی و پایایی و روش نمره گذاری و کلید تصحیح جواب ها و در قالب نرم افزار ورد نوشته شده و قابل ویرایش است.

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.