پرسشنامه حالات خلقی برومز BRUMS-32 item

پرسشنامه حالات خلقی برومز BRUMS-32 item

خلق یک استعداد عاطفی است که آکنده از گرایشه ای هیجانی و غریزی است و به حالت های روانی ما جنبه ی مطبوع یا نامطبوع می دهد و بین دو قطب لذت و درد نوسان دارد و به طورکلی حالات خلقی پاسخ روانی به یک محرک محیطی و دوره ای است که فرد تلاش می کند با نیازهای محیطی سازگار شود. لین و همکاران (۲۰۰۵ ) خلق را به عنوان مجموعه ) احساسات زودگذر که از نظر شدت و مدت متغیر و معمولا از هیجان طولانی تر است در نظر می گیرند و آن را عاملی می دانند که در ارزیابی و تفسیر یک موقعیت روانشناختی و چگونگی عملکرد در گذشته، حال و آینده مداخله می کند. محتوای خلق و خوی به گونه ای است که بر شناخت و رفتار افراد و موفقیت و شکست آنها در موقعیت های بیرونی تأثیرگذار است و بر اساس تقسیم بندی دو بعدی خلق به صورت مثبت و منفی، میتوان اضطراب، افسردگی، خشم، خستگی و سردرگمی را به عنوان خلق منفی و سرزندگی، نشاط و سرخوشی را به عنوان خلق مثبت در نظر گرفت (فرخی ؛ متشرعی و  زیدآبادی، ۱۳۹۲).

این پرسشنامه۳۲ سوال دارد و توسط لین و همکاران ( ۲۰۰۷ ) طراحی شد ه و در ایران توسط فرخی ؛ متشرعی و   زیدآبادی (۱۳۹۲) اعتبار سنجی شده است.

همراه با ۴مقاله مرتبط رایگان

این ین پرسشنامه دارای روایی و پایایی و روش نمره گذاری است و در قالب نرم افزار ورد نوشته شده و قابل ویرایش است.

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

برای دسترسی به مطالب جالب در مورد موفقیت در زندگی و کسب و کار روش تحقیق، SPSS، انواع پرسشنامه و همچنین آگاهی از به روز شدن سایت در کانال تلگرامی ما عضو شوید.

کانال تلگرام