پرسشنامه باورهای غیر منطقی جونز – ۱۰۰ ماده ای Irrational Belief Test

پرسشنامه باورهای غیر منطقی جونز ۱۰۰ ماده ای  Irrational Belief Test

یکی از نظریه های معروف شناختی در زمینه اختلالات عاطفی نظریه الیس  است. به اعتقاد او رفتارهای ناسازگار تا حد زیادی ناشی از باورهای غیرمنطقی ۲ است که بر آنچه برای خودمان توصیه می کنیم اثر می گذارد و در نتیجه رفتار ما را کنترل می کند. باورهای غیرمنطقی باورهایی هستند که بر روان فرد سلطه دارند و عامل تعیین کننده نحوه تعبیر و تفسیر و معنی دادن به رویدادها و تنظیم کننده کیفیت و کمیت رفتارها و عواطف است. باورهای غیرمنطقی حقیقت ندارد و با واقعیت منطبق نیست، باید و حکم برای فرد می آورد، تعادل فرد را از بین می برد، از ایجاد نظم جلوگیری میکند. و مانع مواجهه موفقیت آمیز با حوادث تحریک کننده م ی گردد( (الیس، ۱۹۹۵).

آزمون عقاید غیر منطقی برای اندازه گیری و سنجش عقاید غیر منطقی ساخته شده است . این آزمون در سال ۱۹۶۸ توسط جنز تهیه گردید. اکثر تحقیقاتی که پیرامون رابطه عقاید و باورهای غیر منطقی با کنش های رفتاری و عاطفی در زمینه ی درمان عقلایی عاطفی صورت گرفته است. از این آزمون استفاده نموده اند.

همراه با ۱۴مقاله مرتبط رایگان

این ین پرسشنامه دارای روایی و پایایی و روش نمره گذاری است و در قالب نرم افزار ورد نوشته شده و قابل ویرایش است.

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

برای دسترسی به مطالب جالب در مورد موفقیت در زندگی و کسب و کار روش تحقیق، SPSS، انواع پرسشنامه و همچنین آگاهی از به روز شدن سایت در کانال تلگرامی ما عضو شوید.

کانال تلگرام