پرسشنامه انگیزش شرکت در فعالیتهای ورزشی PMQ– Participation motivation questionnaire

پرسشنامه انگیزش شرکت در فعالیتهای ورزشی PMQ–

Participation motivation questionnaire

برای تحلیل مشارکت ورزشی اقشار مختلف در  هر جامعه، بررسی سه عامل  ویژگی ها و عقاید، و

اهداف و انگیزه های گروهی افراد، محیط و رفتار فردی و گروهی ضروری است. بر اساس دیدگاه پینتریک و شاروین از بین این سه عامل، شناخت انگیزه ها، از اجزای ضروری و پیش نیاز فعالیت های ورزشی و یکی از محور های اساسی در توجیه رفتار افراد برای شرکت در فعالیت های مختلف است که میزان تلاش یا استقامت و تعهد فرد را در رسیدن به اهداف نشان می دهد. انگیزه ها کلید انجام هر کار و فعالیتی به شمار می روند و می توانند رفتارهای افراد را تحریک، تقویت و هدایت کنند یا باعث کنترل و توقف آن شوند. انگیزه ها در همه ی فعالیت های انسانی به چشم می خورد، ولی میزان و نوع آن بسته به شرایط متفاوت است. آگاهی از این که چرا برخی افراد انگیزه بالایی برای دستیابی به اهداف خود دارند و برخی دیگر فاقد این انگیزه اند، اهمیت خاصی دارد. انگیزش یکی از مهم ترین مباحث حیطه روان شناسی ورزشی است (قدرت نما و حیدری نژاد، ۱۳۹۲).

پرسشنامه انگیزش شرکت در فعالیت های ورزشی که توسط گیل، گروس و هادلستون (۱۹۸۳) ساخته شد و متشکل از۳۰   گویه وهشت خرده مقیاس است. هدف این پرسشنامه شناخت عوامل انگیزشی افراد برای شرکت در محیط های آموزشی ورزشی است.

همراه با ۵ مقاله مرتبط رایگان

این ین پرسشنامه دارای روایی و پایایی و روش نمره گذاری است و در قالب نرم افزار ورد نوشته شده و قابل ویرایش است.

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

برای دسترسی به مطالب جالب در مورد موفقیت در زندگی و کسب و کار روش تحقیق، SPSS، انواع پرسشنامه و همچنین آگاهی از به روز شدن سایت در کانال تلگرامی ما عضو شوید.

کانال تلگرام