پرسشنامه آمادگی به اعتیاد IAPS/ Iranian Addiction Potential Scale

بسیاری از مردم در طول زندگی خود ممکن است به مصرف الکل یا داروهای غیرقانونی بپردازند که در این میان نه تنها تمامی آنها با مشکلات مرتبط با مواد مواجه نمی شوند، بلکه دامنۀ مشکلاتی که احتمالاً تجربه خواهندکرد از فردی به فرد دیگر متفاوت است؛ به همین نسبت هر طبقه از داروها، اثرات کوتاه مدت و بلند مدت دارند که به میزان مصرف و قدرت دارو بستگی دارد که این اثرات نیز از شخصی به شخص دیگر متفاوت است. به رغم همه کوشش های علمی و بین المللی، در کشور ایران با اینکه وابستگی داروئی و سوء مصرف آن به عنوان یکی از جدی ترین آسیب های اجتماعی و ر وانی تلقی می شود و بخش عمدهای از زندانیان کشور را به خود اختصاص می دهد، هنوز رویکردی علمی که بر الگوهای  رایج زیستی، روانی و اجتماعی مبتنی باشد به محک تجربه در نیامده است.

مقیاس آمادگی به اعتیاد توسط وید و بوچر (۱۹۹۲)  ساخته شد و تلاش هایی در جهت تعیین روایی آن در کشور ایران صورتگرفته است. این پرسشنامه، مقیاس ایرانی آمادگی به اعتیاد است.

همراه با ۶ مقاله مرتبط  رایگان

این پرسشنامه دارای روایی و پایایی و روش نمره گذاری و کلید تصحیح جواب ها و در قالب نرم افزار ورد نوشته شده و قابل ویرایش است.

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

برای دسترسی به مطالب جالب در مورد موفقیت در زندگی و کسب و کار روش تحقیق، SPSS، انواع پرسشنامه و همچنین آگاهی از به روز شدن سایت در کانال تلگرامی ما عضو شوید.

کانال تلگرام