مقیاس پدر ی دیک (FS)

مقیاس پدر ی دیک (FS)

The Fatherhood Scale

 در ی دهه گذشته، تحقیقات علمی در مورد پدران انجام شده است که  هم   و هم دانش و فهم ما از تأثیر  پدر و مادر بر زندگی افزایش داده است((Marsiglio, Amato, Day, & Lamb,2000

جان گاتمن می‌گوید: وجود پدر فقط به‌معنای دستیار مادر نیست. براساس تحقیقات پژوهشگران، پدران به‌طور عمده از طریق بازی بر فرزندان خود تاثیر می‌گذارند. پدرها درصد زیادی از وقتشان را در کنار کودک به‌بازی اختصاص می‌دهند.در حالیکه  بر نقش ارتباط پدر با کودک تاکید فراوانی صورت گرفته است ولی  بر چگونگی کیفیت ارتباط پدر با کودک و میزان تاثیر آن تحقیق و تاکید چندانی صورت نپذیرفته است(رحمتیان و همکاران، ۱۳۹۵). لذا تحقیق در این زمینه ضروری است و برای انجام ابزار تحقیق در این زمینه بسیار کم می باشد بر این اساس مقیاس  پدر ی دیک که ابزار مناسبی در این زمینه می باشد ترجمه شد. این مقیاس یک پرسشنامه ۶۴ سوالی است که ۹ نقش پدری را مورد سنجش قرار می دهد.

همراه با ۲ مقاله مرتبط  رایگان

این پرسشنامه دارای روایی و پایایی و روش نمره گذاری و کلید تصحیح جواب ها و در قالب نرم افزار ورد نوشته شده و قابل ویرایش است.

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

برای دسترسی به مطالب جالب در مورد موفقیت در زندگی و کسب و کار روش تحقیق، SPSS، انواع پرسشنامه و همچنین آگاهی از به روز شدن سایت در کانال تلگرامی ما عضو شوید.

کانال تلگرام