مقیاس همدلی عاطفی مهرابیـان و اپسـتین

مقیاس همدلی عاطفی مهرابیـان و اپسـتین

Emotional Empathy Scale

همدلی و هوش هیجانی ویژگی های بسیار ارزشمند انسانی هستند که وجود آن ها در افراد یا نقص آن ها در تعدادی از آسیب شناسی های روانی، حجم عظیمی از تحقیقات را به خود اختصاص داده است . همدلی مرکز آگاهی اجتماعی است، از طریق همدلی عاطفی ظرفیت تجربه هیجانات فرد دیگر برای افراد به دست می آید و همدلی شناختی دربرگیرنده فهم حالات هیجانی دیگران است (خدابخش و کیانی، ۱۳۹۴).

همدلی ظرفیت بنیادین افراد درتنظیم روابط، حمایت از فعالیت های مشترک و انسجام گروهی است. این توانایی نقش اساسی در زندگی اجتماعی دارد و نیروی بر انگیزنده رفتار های اجتماعی و رفتارهایی است که انسجام گروهی را در پی دارد ) بشارت ، خـدابخش، فراهـانی و  رضازاده، ۱۳۹۰٫( این ابزار کـه   مهرابیـان و اپسـتین   (۱۹۷۲)  آن را طراحی نمودنـد یـک مقیـاس  ۳۳ گویـه  ای  است که  پاسخ های عاطفی فرد بـه  واکـنش  هـای  عـاطفی فرد را در طیــف۹درجــه ای  لیکــرت ( از کاملاً مخالف = ۱ تا کاملاً موافق = ۹ )  مــی ســنجد.

همراه با ۵ مقاله مرتبط رایگان

این ین پرسشنامه دارای روایی و پایایی و روش نمره گذاری است و در قالب نرم افزار ورد نوشته شده و قابل ویرایش است.

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

برای دسترسی به مطالب جالب در مورد موفقیت در زندگی و کسب و کار روش تحقیق، SPSS، انواع پرسشنامه و همچنین آگاهی از به روز شدن سایت در کانال تلگرامی ما عضو شوید.

کانال تلگرام