رفتارهایی که زوج‌ها را به موفقیت و خوشبختی می رساند

 رفتارهایی که زوج‌ها را به موفقیت و خوشبختی می رساند

برای دست یابی به موفقیت عوامل زیادی نیاز است. عملکرد روزانه شما نقش مهمی در این زمینه دارد. حتماً می دانید موفقیت با عزم و اراده راسخ و داشتن ثبات قدم به دست می‌آید. هرچند دوست داشتنی بودن هم اهمیت زیادی دارد. تمام این موارد از عوامل مهم موفقیت کسب و کار به حساب می‌آید و شما را به سود بسیاری می رساند، اما یکی از مهم‌ترین عواملی که تاکنون به آن توجه نکرده‌اید، زندگی زناشویی شماست. با یوکن همراه باشید.

با داشتن یک ازدواج موفق، نه تنها از زندگی‌تان لذت بیشتری می برید، بلکه روی تمام جنبه‌های زندگی‌تان تأثیر می گذارید.

نتایج مطالعات نشان می دهد فردی که با او ازدواج کرده‌اید، تأثیر قابل توجهی روی موفقیت کاری و رضایت شغلی شما دارد. علاوه بر انتخاب صحیح همسر، کارهای دیگری وجود دارد که می توانید با انجام آن‌ها به همسرتان کمک کنید زندگی موفق‌تری داشته باشد. این کارها سبب تقویت روابطتان نیز می شود.

همان طور که متوجه شدید، در جمله ی بالا “انجام دهید” بسیار مهم است. فکر و احساس اهمیت دارند، اما عمل، یعنی هر آنچه انجام می دهید، آن هم همیشه و هر روز، مهم‌تر است. آنچه انجام می دهید، “دادن” است نه “گرفتن”.

کسانی که می خواهند به همسرشان کمک کنند تا موفق‌تر باشند و زندگی زناشویی‌شان بادوام‌تر شود، کارهای زیر را برای یکدیگر انجام می دهند:

از همدیگر کمک می خواهند

وقتی از همسرتان کمک می خواهید، چند اتفاق به طور هم‌زمان رخ می دهد. با این کار به همسرتان نشان می دهید برای راهنمایی او ارزش قائل هستید، تجربه و مهارت او را قبول دارید و به او اعتماد دارید، چرا که با کمک خواستن، خودتان را آسیب پذیر جلو داده‌اید. شاید از نظر شما درخواست کمک کار آسانی به نظر برسد، اما وقتی کار سخت تر می شود که کمک شخصی بخواهید.

 

افرادی که به دنبال ازدواج موفق هستند، از طرف مقابل خود درخواست کمک می کنند، هم بدین خاطر که به کمک نیاز دارند و هم به این خاطر که می دانند همسرشان با درخواست کمک آن‌ها، احساس احترام، اعتماد به نفس و ارزشمندی می کند.

 

آن‌ها می دانند تفاوتی در زندگی همسرشان ایجاد کرده‌اند و این همان چیزی است که همه به دنبال آن هستند.

بسیار صبورند

صبور بودن راهکار فوق‌العاده‌ای است تا به دیگران نشان دهیم به آن‌ها اهمیت می دهیم. نشان دادن صبر راهی برای نمایش اعتماد واقعی به طرف مقابل است و از این طریق همسرتان می فهمد واقعاً او را باور دارید. علاوه بر آن، با صبور بودن به همسرتان نشان می دهید چقدر به او اهمیت می دهید.

الگوی خوبی برای هم هستند

محققان دانشگاه واشینگتن در سنت لوئیس به این نتیجه رسیدند افرادی که همسران قابل‌اعتمادتر و باملاحظه‌تری دارند، بیشتر پیشرفت می کنند، عملکرد بهتری در محل کار دارند، درآمد بیشتری به دست می آورند و رضایت شغلی‌شان هم بیشتر است. پس داشتن “همسر باملاحظه” باعث رضایت شغلی، درآمد بیشتر و ارتقای شغلی در زندگی آینده‌تان خواهد شد. این قضیه هم برای مردان و هم برای زنان صادق است.

از همسر خود تعریف و تمجید می کنند و او را می فهمند

هر یک از ما برخی کارها را خیلی خوب انجام می دهیم. پس هر کسی، حتی خود من، چند ویژگی خوب و مثبت داریم و به همین خاطر همه لایق تحسین و ستایش هستیم.

افرادی که سعی می کنند زندگی زناشویی موفقی داشته باشند، گاهی پیش از اینکه خوبی های خود را ببینند، آن‌ها را در طرف مقابل می بینند و این مسئله فرصتی به وجود می آورد تا همسران به توانایی‌های بالقوه‌شان دست یابند.

به حریم خصوصی یکدیگر احترام می گذارند

 

این روزها همه چیز در فضای مجازی به اشتراک گذاشته می شود و مدام به دنبال لایک و توییت کردن هستیم. زندگی‌ها شبیه کتاب‌های داستانی است که همه می توانند ببینند و بخوانند. امروزه بیش از هر زمانی به دنبال این هستیم بیشتر درباره دیگران بدانیم؛ اما گاهی نیاز نیست بعضی چیزها را بدانیم. برخی اوقات باید هدیه‌ی حریم خصوصی را به همسرمان هدیه بدهیم. حریمِ نپرسیدن و کنجکاوی نکردن. البته باز هم نیاز است هر زمان و هر جایی که طرف مقابل خواست، در دسترس او باشیم. یادتان باشد برای اهمیت دادن، نیاز نیست همه چیز را بدانیم.

به دنبال فرصت‌هایی هستند که همسرشان نادیده گرفته است

همه انسان‌ها به دنبال پیشرفت و موفقیت هستند؛ اما گاهی به قدری با درختان سرگرم می شویم که جنگل را نمی بینیم.

افرادی که به دنبال تشکیل یک زندگی زناشویی موفق هستند، زمانی را برای جستجوی فرصت‌هایی در نظر می گیرند که احتمالاً همسرشان از دست داده است. آن‌ها نه فقط رؤیاهای شما را می بینند، بلکه برای رسیدن به آن رؤیاها همراهی‌تان هم می کنند.

شادی را در موفقیت همسرشان می بینند

تیم‌های کاری موفق می شوند زیرا معمولاً اعضای توانمند همه چیز خود را برای شاد کردن دیگران فدا می کنند. این گروه‌ها از کارمندانی تشکیل شده‌اند که به یکدیگر کمک می کنند، وظایف یکدیگر را می دانند و بدون توجه به اهداف شخصی، برای موفقیت گروهی ارزش قائل هستند.

اگر از کارآفرینان موفق سؤال کنید: “آیا شادی‌تان را در موفقیت دیگران می یابید؟” با صدای بلند آری می گویند.

کسانی هم که می خواهند همسرشان و زندگی زناشویی‌شان به موفقیت برسد، همین کار را می کنند.

بسیار صادق و روراست هستند

گاهی نشان دادن هیجانی صادقانه، آن هم زمانی که همه چیز به خوبی پیش می رود، بسیار سخت است. بعضی اوقات نمایش ناامیدی صادقانه، آن هم در مقابل عملکرد خودتان، دشوارتر است.

 

افرادی که به دنبال زندگی زناشویی موفق هستند، خوشی‌های خود را آشکارا نشان می دهند. صادقانه مهربانی می کنند، صادقانه ابراز نگرانی می کنند و صادقانه انسان بودن شان را به نمایش می گذارند.

همسر شما با یک انسان تشکیل خانواده داده، پس لطفاً انسان باشید؛ همان کسی باشید که هستید.

به طور سازنده انتقاد می کنند

از نظر زوج‌های موفق، سخت گیری منافاتی با عشق ندارد. همه‌ی ما می خواهیم بهترین باشیم. با این حال، در برخی عادات اشتباه غرق می شویم و در روزمرگی‌ها گیر می کنیم. به همین دلیل است که همه‌ی ما به بازخوردهای سازنده نیاز داریم. گاهی نیاز است کسی برای راهنمایی کنارمان باشد و تلنگری بخوریم.

به سادگی می توانید متکبر، ناامید و غرغرو باشید؛ اما اینکه به کسی، خصوصاً کسی که به او اهمیت می‌دهید، بگویید “می دانم توانایی انجام کارهای بزرگ‌تر را داری”، بسیار سخت‌تر است.

زمانی را در نظر بگیرید که فردی به شما چیزی گفته که اصلاً انتظار شنیدنش را نداشتید، البته زندگی‌تان به شنیدن این حرف نیاز داشته است. شما هرگز یادتان نمی رود او چه گفته است زیرا حرفش زندگی‌تان را متحول کرده است. اکنون وقت آن است که شما، زندگی همسرتان را تغییر دهید.

به زندگی شخصی اهمیت بیشتری می دهند

گاهی دست یابی به موفقیت شغلی، روی موفقیت زناشویی‌تان هم تاثیر می گذارد.

بر اساس پژوهش‌های انجام شده، اگر فاصله‌ی محل کار تا خانه برای فردی بیش از ۴۵ دقیقه طول بکشد، احتمال جدایی در آن زندگی ۴۰ درصد افزایش می یابد.

پژوهشگران می گویند، اگر قبل از ازدواج پنج سال یا بیشتر، این فاصله‌ی ۴۵ دقیقه‌ای را پیموده‌اید، پس نسبت به زوج‌هایی که مسافت کمتری تا محل کار طی می کنند، تنها ۱ درصد بیشتر احتمال جدایی دارید. احتمالاً دلیلش این است که روی زمینه‌ی مسائل کاری و عاطفی‌ای که ممکن بوده رخ دهد تاکنون کار کرده‌اید. علاوه بر آن، اگر یکی از شما قبل از شروع رابطه‌تان رفت و آمدهای طولانی داشته اید، در مقایسه با زوج‌هایی که بعد از برقراری ارتباط شروع به رفت و آمدهای طولانی کرده‌اند، احتمال کمتری دارد که جدا شوید.

 

پس به این نتیجه می رسیم، رفت و آمدهای طولانی ارزش این را ندارد که ازدواجتان به طلاق بکشد. پژوهشی دیگر نشان می دهد، برای این که یک ساعت اضافی رفت و آمد احساس رضایت به وجود آورد به افزایش ۴۰ درصدی حقوق نیاز است؛ یعنی ارزش ندارد برای چند هزار تومان بیشتر، هر روز یک ساعت بیشتر رانندگی کنید.

این عامل را در کنار هزینه‌های بالقوه‌ی رابطه‌تان درنظر بگیرید تا ببینید منافع شخصی می تواند از منافع شغلی جلو بزند. افرادی که برای داشتن زندگی زناشویی موفق تلاش می کنند، همیشه افق گسترده‌تری دارند و می دانند باید به تمام عوامل، خصوصاً سلامت زندگی زناشویی‌شان هم توجه داشته باشند.

به دنبال هدفی مشترک هستند

همه افراد دوست دارند کار گروهی و با هم بودن را درک کنند که وظیفه را به تلاش و گروهی متشکل از افراد را به یک گروه واقعی تبدیل می کند. همه‌ی ما در محل کار به دنبال این هستیم، اما حقیقتاً یکی شدن در چیزی بزرگ‌تر را باید در خانه احساس کنیم. پس در کنار هم چشم اندازتان را ایجاد کنید، با هم تصمیم بگیرید به کجا می خواهید برسید و با هم برای دست یابی به این هدف برنامه ریزی کنید.

باور کنید هیچ چیزی به اندازه‌ی این که بگویید “بالاخره موفق شدیم” به شما احساس زوج بودن و در کنار هم بودن نمی دهد، پس به سوی هدف مشترکتان حرکت کنید.

منبع: inc