تفاوت بازاریابی شبکه ای با شرکت های هرمی

تفاوت بازاریابی شبکه ای با شرکت های هرمی

شرکت هرمی شرکتی است که به اعضای تحت پوشش خود به ازای ورود افراد جدید ، درصد سود می دهد. بازاریاب ها در شرکت های هرمی محصولی را نمی فروشند و پول های مشتریان خود را در یکجا جمع می کنند و با آن کاری انجام نمی دهند. در اغلب کشورها از جمله ایران ، امارات و چین غیر قانونی هستند. زیرا به ازای جذب نفرات جدید پول می دهند و بطور قطع در یکجا این زنجیر پاره می شود و وقتی هرم فرو بریزد، بجز عده ای که در بالای هرم جایگاه خود را ساخته اند، الباقی پول خود را از دست می دهند! البته داشتن محصول ، قانونی بودن فرایند های شرکت را تضمین نمی کند. برخی شرکت های هرمی برای کتمان ، خود را شرکت ام ال ام معرفی کرده و کالایی را در برنامه های خود قرار می دهند ولی چون هدفشان فروش محصول نیست، قیمت آن بسیار بالاتر از قیمت واقعی کالا و بازار آزاد می باشد.

یک دسیسه هرمی سیستمی است که در آن شرکت کنندگان در ازای وارد کردن سایر افراد به سیستم پاداش دریافت می کنند. پرداخت هایی که توسط افراد جدید برای ورود به سیستم انجام می شود، به شخصی که او را وارد سیستم کرده و حامی او می رسد و تنها راه برای بازگرداندن مبلغ سرمایه گذاری این است که خود آن شخص نیز افراد بیشتری را به عنوان زیر مجموعه خود وارد سیستم کند. اصولاً به جای آن که دریافت پاداش (پورسانت) بر مبنای فروش کالا به مشتریان واقعی باشد، پرداخت پاداش بستگی به جذب افراد دارد. در یک طرح قانونی، پرداخت پاداش بر مبنای فروش محصولات واقعی به مشتریان واقعی است و این می تواند شامل فروش محصولات به خود افراد فروشنده که واقعاً خودشان هم از محصول استفاده می کنند، باشد. در صورتی که هزینه های مربوط به پیوستن به یک طرح بازاریابی رایگان است  . این را به یاد داشته باشید هر وقت کسی گفت شما پولی را بیار در شرکت ما و سپس فقط چند نفر دیگر را دعوت کن و آنگاه میلیاردر شو این هرمی و کلک است.  

ویژگی های  شرکت های هرمی :

ویژگی شماره ۱ شرکت های هرمی : انبارش تحمیلی محصولات

شرکت های هرمی مشتریان خود را وادار می نمایند که تعداد هر چه بیشتری محصولات خاص کلکسیونی تهیه کنند تا در آمد بیشتری کسب کنند، حتی اگر محصولات مصرفی نباشند.

ویژگی شماره ۲ شرکت های هرمی : خرده فروشی ندارند. محصولات در شرکت های هرمی به دلیل ارزش کم و قیمت زیاد، در اغلب شرکت های هرمی فقط بین اعضای داخل هرم می چرخد.

ویژگی شماره ۳ شرکت های هرمی :  به راحتی نمی توان از آن خارج شد، شما وقتی پولت را دادی پولت رفت یا باید برای آن ها آدم بیاری یا اینکه از پولت بگذری، در صورتیکه در نتورک شما هزینه ای را نمی دهید و اگر محصولی را هم می خرید آن محصول مصرفی و مورد نیاز شما بوده و  اجباری در خرید هم نیست و هر وقت خارج شدی هیچ پولی از جیبت نمی رود. 

ویژگی شماره ۴ شرکت های هرمی :  ان ها هیچ مجوز داخلی ندارند، در ایران ، قانونی یا غیرقانونی بودن یک شرکت بازاریابی شبکه ای را وزارت صنعت، معدن و تجارت ( برای استعلام نام شرکت را به شماره ۳۰۰۰۶۰۸۲ پیامک بزنید) مشخص می شود و پلیس فتا، دادگاه رسیدگی به جرایم اینترنتی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر آن نظارت می کنند. برای بررسی مجوز به سایت www.iranhoshdar.ir  سر بزنید.

برای کشب اطلاعات بیشتر و یا فعالیت در این زمینه  اینجا را کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *