افراد حسود کمک می کنند به موفقیت بیشتری دست یابید

افراد حسود کمک می کنند به موفقیت بیشتری دست یابید
وقتی به عنوان فردی موفق شناخته می شوید، باید انتظار آدم‌های حسود را در زندگی‌تان داشته باشید. آن‌ها سعی می کنند ارزشمند بودن شما را زیر سؤال ببرند و به موفقیت هایتان حسادت می ورزند. افراد حسود تأثیر منفی خود را به سادگی به زندگی دیگران وارد می کنند؛ اما ما دوست نداریم مورد حسادت و بی‌لطفی دیگران قرار بگیریم؛ اما حقیقت این است معاشرت با افراد حسود اجتناب ناپذیر است. با یوکن همراه باشید تا به شما بگوییم چطور با آدم‌های حسود برخورد کنید.
بدون شک نمی توانید از گزند افراد حسود در امان باشید، خصوصاً وقتی به موفقیت رسیده باشید. در این مواقع باید به آن‌ها اجازه دهید، بر شما تأثیر بگذارند یا کاری کنید که از حسادتشان به نفع خودتان بهره ببرید.
در ادامه‌ی مقاله به ۱۰ نکته‌ی مهم اشاره می کنیم که با استفاده از آن‌ها می توانید از رفتار افراد حسود در جهت دست یابی به موفقیت بیشتر بهره ببرید.
اگر به شما حسودی می شود، یعنی در مسیر درست زندگی قرار دارید
بودن تعدادی افراد حسود در اطرافتان این پیام را القا می کند که به موفقیت قابل توجهی دست یافته‌اید. اگر هیچ موفقیتی نصیبتان نشده است، هیچ کسی هم به شما آن‌قدر توجه ندارد که انتقادی بکند.
پس وقتی آدم‌های حسود را در اطرافتان می بینید که به زندگی و کار شما حسادت می کنند، بدانید در جاده‌ی موفقیت قرار گرفته‌اید. حسادت‌ها نشان دهنده‌ی درست بودن کارهایی است که انجام داده‌اید.
متفاوت از رفتار و اخلاق آن‌ها عمل کنید
مواجهه با رفتارهای زشت دیگران، به شما یاد می دهد نسبت به اطرافیانتان پذیراتر باشید. به جای تکرار رفتارهایی که حسودها در مقابل دیگران انجام می دهند، رفتار برعکس آن‌ها را در پیش بگیرید. با چنین نگرشی، آگاهی و همدلی‌تان نسبت به احساسی که دریافت بازخوردِ منفی در اطرافیان ایجاد می کند، ارتقا پیدا می کند.
پس وقتی با افرادی برخورد می کنید که همانند خودتان هستند، از آن‌ها حمایت کنید و برایشان انگیزه بخش باشید. بدین ترتیب هم به دیگران کمک می کنید و هم ارتباط معناداری با دیگر افراد موفق خواهید داشت.
خود را با انتقادات آن‌ها ارزیابی کنید
خیلی از انتقادها به خاطر حسادت بیان می شود، اما باز هم ممکن است با انتقادی درست رو به رو شوید. در این مواقع، ناراحت نشوید، بلکه به حرفی که دیگران می زنند خوب گوش کنید. گاهی انتقادات سازنده به شما کمک می کند به آدم بهتری تبدیل شوید.
برای مثال، اگر روی پروژه‌ای کار می کنید که برای محیط زیست چالش برانگیز است و شما توجهی به این مسئله نداشته‌اید، گوش دادن به انتقادات افراد حسود می تواند نکاتی که مد نظر نداشته‌اید را به شما یادآوری کند.
شما می توانید از نظر دیگران استفاده کنید تا فرصت‌هایی را دریابید که به آن‌ها بی توجه بوده‌اید. پس با استفاده از انتقادهای افراد حسود، به آدم بهتری تبدیل می شوید.
تواضع بیشتری داشته باشید
در برخورد با انتقادهای افراد حسود مسیر دشوار اما سازنده‌ای در پیش خواهید داشت. در این مواقع یا باید همانند فرد حسود برخورد کنید یا کاری انجام دهید که درست است. بدون شک شما موفقیت بیشتری از آدم‌های حسود دارید که سعی می کنند شرایط را برایتان سخت کنند.
در هر صورت باید در واکنشی که دارید متواضع‌تر باشید. نیاز نیست خودستایی کنید یا سعی کنید اعتبار خود را به تائید برسانید. بلکه واکنش خود را متواضع و محترمانه نشان دهید.
تعارض‌ها را بهتر حل و فصل کنید
برخورد با آدم‌های حسود، فرصتی فراهم می کند تا بهتر بتوانید تعارض‌ها را حل و فصل کنید. شاید شما را در فضای مجازی یا در برخورد حضوری به چالش بکشند و موقعیت سختی برایتان ایجاد کنند. باید از این فرصت برای آموختن بیشتر درباره‌ی تعارض استفاده کنید. گاهی باید بگذرید و هیچ پاسخی ندهید؛ در برخی مواقع نیز واکنشتان باید کمی متفاوت باشد.
یاد بگیرید خشمتان را کنترل کنید
مدیریت خشم کار بسیار دشواری است. شاید افراد حسود حرفی بزنند که شما را بسیار خشمگین و عصبانی کند؛ اما باید یاد بگیرید خشمتان را کنترل کنید و واکنش خود را به آرامی بروز دهید.
از تمام کلمات و رفتارهای منفی، به نفع خودتان استفاده کنید. اگر بتوانید در این شرایط سخت و اضطراب آور بر خود مسلط بمانید، یاد می‌گیرید خشمتان را در اختیار بگیرید. بدون شک نتیجه این توانایی را در زندگی خود مشاهده خواهید کرد.
تأثیر منفی برخورد با حسودان را نادیده بگیرید
هر کسی در زندگی خود با افراد منفی باف و حسود مواجه خواهد شد. ما نمی توانیم تمام اطرافیانمان را مجاب کنیم که دوستمان داشته باشند. به همین خاطر می توان از افراد حسود به عنوان افرادی ارزشمند برای یادگیری این درس استفاده کرد.
قبول این مسئله که قرار نیست همه ما را دوست داشته باشند، به شما این امکان را می دهد تا توجهتان را روی مسائلی بگذارید که اهمیت بیشتری دارند؛ مثلاً، حضور داشتن در لحظه، چالش‌هایی که با آن‌ها مواجه هستید و تلاش برای تبدیل شدن به انسانی بهتر.
از حضور افراد حسود برای داشتن تفکری مستقل‌تر استفاده کنید
شاید با توهین‌های فردی مواجه شوید که باورها و شخصیت شما را زیر سؤال می برد. شما نمی توانید خود را با باورهای فرد دیگری مطابقت دهید. بلکه باید به آنچه شما را منحصر به فرد می کند افتخار کنید.
اگر یاد بگیرید خود را به خاطر همانی که هستید دوست داشته باشید، آن وقت می توانید با تفکری مستقل تر زندگی کنید. این روش زندگی میزان رضایت و موفقیتتان را افزایش می دهد.
به افراد حسود اجازه دهید انگیزه‌ی شما باشند
شاید برخی افراد به شما بگویند کسب و کار تان هرگز به موفقیت نمی رسد یا شما به اهدافتان دست پیدا نمی کنید. در این مواقع می توانید از واکنش‌های منفی به عنوان انگیزه‌ای برای موفقیت استفاده کنید. باید بدانید هیچ نیازی نیست چیزی را به کسی اثبات کنید.
البته اگر فکر می کنید با رسیدن به موفقیت می توانید حسودان را کور کنید، از این فرصت استفاده کنید و از آن به‌عنوان انگیزه‌ای برای سخت‌تر تلاش کردن بهره ببرید.
قدردان موفقیت‌هایتان باشید
آدم‌های حسود به شما کمک می کنند نسبت به پیروزی‌هایتان قدردان‌تر باشید. دست یابی به موفقیت بعد از اینکه افراد حسود زیادی به شما گفته‌اند این کار به نتیجه نمی رسد، بسیار خوشایند است.
شما باید نسبت به فرصت‌هایی که می توانید در زندگی‌تان به موفقیت تبدیل کنید، احساس غرور داشته باشید. افراد حسود به شما یادآوری می کنند باید قدردان موفقیت‌هایتان باشید.

منبع: entrepreneur