۱۳ راه برای حفظ انگیزه

۱۳ راه برای حفظ انگیزه

همگی ما برای خود اصول و قواعدی داریم که طبق آن ها زندگی می کنیم. برخی از آن ها ذاتی هستند مانند لبخند زدن هنگامی که از کنار یک غریبه عبور می کنید یا دست دادن با طرف مقابل هنگامی که می خواهید خود را به او معرفی کنید اما سایر قواعد را باید به مرور زمان در خود تقویت کنیم تا تبدیل به عادت شوند. یکی از این قواعد حفظ انگیزه میباشد در ادامه بررسی ۱۳ راه برای حفظ انگیزه میپردازیم.

قانون ده نود

۱۰ درصد از زندگی آن چیزی است که برای شما اتفاق می افتد و ۹۰ درصد باقی مانده نحوه واکنش شما به اتفاقات است.

یکی از پندهای زندگی که من توجه زیادی به آن دارم این است که ۱۰ درصد از زندگی آن چیزی است که برای من اتفاق می افتد و ۹۰ درصد باقی مانده نحوه واکنش من به اتفاقات است.

این جمله در هر دو جنبه های شخصی و حرفه ای زندگی راهنمای من بوده است و تاثیر مثبتی که از آن گرفته ایم به این دلیل است که این جمله برای همه افراد صدق می کند. همگی ما در زندگی با چالش هایی مواجه می شویم و باید انتخاب کنیم که نسبت به این چالش ها واکنشی منفی داشته باشیم یا مثبت.

بیشتر از آن چه که به دست می آوری خرج کن

بیش از میزان مصرفی که دارید زمان، پول یا استعدادهای خود را در دنیا صرف کنید. بدین طریق تجربیات، روابط و ثروت زیادی را کسب خواهید کرد.

کمتر وعده بده، بیشتر از وعده ای که داده ای خدمت کن

این یکی از قوانین طلایی از ۱۳ راه برای حفظ انگیزه میباشد. پدرم در مزرعه ای کوچک در یک محیط روستایی بزرگ شد جایی که هر فردی می توانست سریعا برای خود شهرتی پیدا کند. او به من آموخت بهتر است در عوض این که  انتظارات مردم را برآورده نکنی کم وعده دهی و بیشتر از وعده هایی که داده ای به آن ها خدمت کنی. بیشتر ما در محیط های بسیار کوچکی کار می کنیم و بهترین خدمات را بیش از حدی که افراد انتظار دارند به آن ها ارائه می دهیم.

آن قدرها ثروتمند نیستیم که چیزهای ارزان بخریم

مادرم همیشه می گوید: ما آن قدرها ثروتمند نیستیم که چیزهای ارزان بخریم. چیزهای ارزان دوام نمی آورند و عوض کردن آن ها هزینه بر و وقت گیر است. بهتر است از همان اول یک محصول با کیفیت خریداری کنیم. این موضوع از نظر رفتاری نیز صحت دارد. این که کاری را در همان دفعه اول درست انجام دهیم راحتتر از آن است که بعدها یک چیز خراب را تعمیر کنیم.

ساده کردن مسائل

یکی از درس هایی که در جوانی از پدرم آموختم این بود: همه چیز را ساده نگه دار این هم یکی از ۱۳ راه برای حفظ انگیزه میباشد. این قاعده که به اختصار KISS گفته می شود همواره چراغ راه من بوده است و در مواقعی که کارها سخت و پیچیده به نظر می رسند آن را به خود یادآوری می کنم و سعی می کنم کارها را ساده تر کنم. معمولا می توانید هر چیزی را به بخش های کوچکتر تقسیم کنید و برای رسیدن به نتیجه دلخواه یک مسئله را آسان تر کنید.

مسائل کاری و شخصی را از یکدیگر جدا کنید

به عنوان یک موسس شرکت بسیار ساده است که مسائل کاری و شخصی را با یکدیگر قاطی کنید اما این امر منجر به بروز مشکل و سردرگمی در هر دو جنبه کاری و شخصی زندگی می شود. بهتر است این دو موضوع را کاملا از همدیگر در خصوص برقراری ارتباط با دیگران، حضور در جامعه، پول و وظایف روزمره جدا نگه داریم.

 

پیروی از قانون طلایی

همان طور با دیگران رفتار کنید که انتظار دارید با شما رفتار شود.من هرگز از این که نحوه رفتارم با دیگران را همواره بررسی کنم خسته نمی شوم. علائق خانواده، همکاران و مراجعه کنندگان خود را همیشه در اولویت قرار می دهم.

فقط به این فکر نکنید که چه سودی از دیگران نصیبتان می شود هرچه که بهتر رفتار کنید به همان اندازه نیز احساس بهتری خواهید داشت. این واقعیت که قانون طلایی هنوز هم رواج دارد ناشی از تاثیر مثبت آن است.

به جنب و جوش،ورزش و رویا پردازی ادامه دهید

من همواره به این جمله فکر می کنم زیرا اهمیت و  تحرک داشتن در زندگی را به من یادآوری می کند. برای دستیابی به تمامی پتانسیل خود باید همواره پر انرژی باشید. این امر شامل هر چیزی از توجه به سلامتی و رفتن به باشگاه ورزشی گرفته تا حفظ ابتکار و افکار بلندپروازانه از طریق انجام ورزش های ذهنی می شود.

کار را برای زندگی بخواهید نه زندگی را برای کار

من کار می کنم چون باید کار کنم اما مطمئنم وقتی که پیر شدم و به گذشته خود نگاه کردم خودم را فردی که همواره در محل کار و رو به روی لب تاپ خود بوده است نمی بینم.

من دوست دارم هنگامی که گذشته خود را بررسی کنم خودم را فردی ببینم که به معنای واقعی درگیر ارتباط با سایر افراد و زندگی کردن بوده است.بدین طریق به احساس مطلوبی دست پیدا می کنم و حسرت کارهایی را که انجام نداده ام نمی خورم. یکی از ۱۳ راه برای حفظ انگیزه این است که کاری که دوست دارید را انجام دهید تا شاد باشید.

یا کاری را درست انجام بده یا آن را انجام نده

این رویکرد برای هر تصمیمی که در زندگی گرفته ام راهنمای من بوده است.اگر فکر می کنم کاری را نمی توانم بهتر از دیگران انجام دهم یا برای انجام آن شور و اشتیاقی ندارم سعی می کنم به کار دیگری مشغول شوم.

زندگی کوتاه تر از آن است که خود را وقف انجام کارهایی کنیم که افتخار و لذتی برای ما به همراه ندارند.توجه به این نکته باعث می شود که فرصت های خوب زندگی را از دست ندهیم و استعدادهای خود را شکوفا کنیم.

کمک معنوی ارزشمندتر از کمک مادی است

کمک معنوی ارزشمندتر از کمک مادی است. کمک غیر مادی به دیگران چه در زندگی شخصی و چه در زندگی حرفه ای بیش از کمک مادی موجب استحکام روابط در طولانی مدت می شود.

کمک غیر مادی به دیگران نشان می دهد که به معنای واقعی زمان خود را صرف درک کردن آن ها کرده اید.هرچند که این کار همواره امکان پذیر نیست اما از نکته هایی به شمار می آید که همواره در ذهن خود مرور می کنم.

لذت بردن از تغییرات را یاد بگیرید

جرج سانتایانا می گوید: علاقه مند بودن به تغییر فصل ها بیشتر از این که فقط عاشق بهار باشید باعث شادی و نشاط ذهن می شود.بیشتر مشکلات ما چه در کار، روابط یا فعالیت های روزمره ناشی از سیر کردن در گذشته است.با لذت بردن از تغییرات زندگی به مسائل و مشکلات به چشم دیگری نگاه می کنیم و احساس رضایت بیشتری به ما دست می دهد.

به کاری که می خواهید انجام دهید فکر کنید

پدرم به من می گفت: همیشه از خودت بپرس سعی داری چه کاری را انجام دهی؟ هر زمان که می خواهم یک طراحی را شروع کنم، در انجام یک پروژه سردرگم می شوم و حتی در مسائل شخصی زندگی نیز این سوال را از خود می پرسم.

این یکی از ۱۳ راه برای حفظ انگیزه و راهی است که از طریق آن می توانید خود را از شرایط سختی که در آن هستید بیرون بکشید و بهترین تصمیم ممکن را بگیرید.

منبع: ویکی روان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *