پرسشنامه مسئولیت اجتماعی زبیدو سادیاتول ( 2002)

پرسشنامه مسئولیت اجتماعی زبیدو سادیاتول[1] ( 2002)

مسئولیت اجتماعی سازمان از طریق افزایش مشروعیت سازمان و اقدامات آن، التزام اخلاقی در توجه به اهمیت ذينفعان، افزایش درآمد، سود آوري وب هبود مزیت رقابتی، کاهش هزینه هاي ناشی از کنترل،  بهبود روابط، افزایش جو تفاهم و کاهش تعارضات و … را تحت تأثیر قرار می دهد. سازمان هاي سرآمد به عنوان سازمان هایی پاسخگو، براي شفافیت وپاسخگویی به ذينفعان خود در قبال عملکردشان باید تعهدات خودبه مسئولیت اجتماعی را از طریق ارزشهاي خویش ابراز دارند و اطمینان حاصل کنندکه این تعهدات در سراسر سازمان جاري می شوند و به این ترتیب ،  مسئولیتپذیري اجتماعی براي آنان مزایاي دو جانبه اي خواهدداشت؛ به طوري که هم سازمان از رویکرد اخلاقی تر و منسجم تر خود نفع می برد و هم جامعه و طرفهاي ذينفع ، نظر و برداشت بهتري از عملکرد ونقاط قوت سازمان خواهند داشت(قاسمزاده  علیشاهی و همکاران، 1395).مقیاس مسئولیت اجتماعی توسط زبیدو سادیاتول ( 2002) در مالزی تهیه و تنظیم شد شده، و توسط مقیمی و رمضان) 1389) در ایران به فارسی ترجمه و اعتبار سنجی شده است و شامل 13 سئوال می باشد که هدف آن سنجش مسئولیت پذیری اجتماعی سازمان می باشد)مقیمی و رمضان ،1390 ) .به همراه3  مقاله مرتبط رایگاناین پرسشنامه دارای روایی و پایایی و روش نمره گذاری است و در قالب نرم افزار ورد نوشته شده و قابل ویرایش است


 

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

انجام تحلیل آماری با نرم افزارهای  SPSS  – AMOS – PLS – و نرم افزار کیفی Maxquda 

برای دسترسی به مطالب جالب در مورد موفقیت در زندگی و کسب و کار روش تحقیق، SPSS، انواع پرسشنامه و همچنین آگاهی از به روز شدن سایت در کانال تلگرامی ما عضو شوید.

کانال تلگرام

Zabid and Saadiatul

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *